Jobba hos oss.

Schysst elbolag. Schysst arbetsplats.

Vår mission är att ge alla människor tillgång till schysst el, och allt vi gör handlar om att göra gott. Det genomsyrar även vår arbetskultur.

På GodEl erbjuder vi schyssta villkor, korta beslutsvägar och en varm och lättsam kultur. För att vara ett stort elbolag med många kunder är vi förvånansvärt få medarbetare. Nyckeln till vår framgång stavas specialiserade team som besitter både spetskompetens och kundfokus.

Lediga jobb.

Just nu söker vi en energirik och erfaren art director som ska bli en del av vår marknadsavdelning. Är det du eller någon du känner?

Att jobba på GodEl.

Det är något speciellt att arbeta på ett värderingsdrivet företag där hela vinsten delas ut till organisationer som arbetar för en bättre morgondag. Det är en av anledningarna till att så många medarbetare stannar länge hos oss.

Vi erbjuder även schysst tjänstepension och möjlighet till hybridarbete. Vi ger möjlighet till kompetensutveckling och har ett generöst friskvårdsbidrag. Vi bjuder in till trevliga after works och framför allt har vi en varm arbetsplats med närhet till alla kollegor.

"Jag började på GodEl 2012 och har haft flera olika roller genom åren – säljare, kundservicemedarbetare och leverantörsbytesansvarig. Idag ansvarar jag för vår systempark. Jag ser till att alla integrationer till vårt affärssystem fungerar och projektleder nya implementeringar. Roligast i min roll är att jag har så många kontaktytor och får arbeta med så många av mina kollegor. Hos oss är det högt i tak och det finns goda möjligheter att testa nya roller om man visar framfötterna. Kulturen är inkluderande och vi har en väldigt fin värdegrund. Dessutom är vi förändringsbenägna och vågar testa nya saker – det gillar jag."
Klara Björngård, systemspecialist.

"Jag sökte mig till GodEl för att jag identifierade mig med företagets värderingar och lockades av möjligheten att jobba för ett elbolag som vill vara en schysst förebild i elhandelsbranschen. Jag började som kundservicemedarbetare 2019 och fick ganska snabbt en roll som superuser. Hösten 2022 blev jag serviceutvecklare och nu arbetar jag strategiskt med serviceutvecklingsfrågor. Jag analyserar behov, styrkor och svagheter i vår kundservice och förbättrar vårt arbete där jag kan. GodEl är en härlig arbetsplats med glada, engagerade och kunniga kollegor. Att jobba för ett företag som verkligen bryr sig om sina kunder, är engagerade i klimatfrågan och som skänker sitt överskott till välgörenhet gör mig motiverad att göra mitt bästa varje dag. "
Thomas Pettersson, serviceutvecklare.

"GodEl är schysst arbetsplats och jag är stolt över att jobba på ett företag som levererar hela överskottet till organisationer som arbetar för en bättre morgondag. Mina huvudsakliga arbetsuppgifter är löpande bokföring, månads- och årsbokslut, upprättade av årsredovisning, redovisning av skatter och arbete med löner. Jag har jobbat på GodEl sedan 2015 och det jag gillar mest med mitt jobb är kollegorna, att det är varierande med många olika slags arbetsuppgifter och att jag får ta stort ansvar."
Satriyana Fjeld, redovisningsekonom.

Vår arbetsmiljö.

Vårt arbetsmiljöarbete är viktigt för oss och vi är övertygade om att en god arbetsmiljö skapar mervärde för våra medarbetare. Arbetsmiljöarbetet drivs av HR med hjälp av GodEls arbetsmiljöombud och vd. I det systematiska arbetsmiljöarbetet ingår skyddsronder, likabehandlingsplan, mätningar av luftkvalitet, brandskydd och översyn av social och organisatorisk hälsa.

1

Mer om oss.

Vi har en unik affärsmodell. I stället för att leverera vinst till våra ägare investerar vi i en bättre morgondag. Låter det för bra för att vara sant? Det är det inte.

  • Grundat: 2005.
  • Antal anställda: 35.
  • Kontor: i centrala Sundbyberg, med möjlighet till distansarbete.
  • Karriärområden: kundservice, kundutveckling, affärsutveckling, marknadsföring/kommunikation och ekonomi.
  • Lego? Ja, fast hos oss kallar vi dem Elgo. Varje anställd är Elgofierad av vår vd.