Anvisat elavtal à la good el.

  • Ett av marknadens bästa elavtal.
  • Klimatpositivt elavtal med Bra Miljöval-märkt el.
  • Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du eller ditt företag flyttar utan att välja ett elavtal så fixar nätägaren ett anvisat elavtal via en elhandlare till dig, så att du kan tända lampan och ladda telefonen redan på inflyttningsdagen. Historiskt sett har dessa anvisningsavtal ofta bestått av dyra tillsvidarepriser och el som pajar planeten. Så vill inte vi ha det. Därför får våra anvisningskunder precis samma klimatpositiva elavtal som våra "vanliga" företagskunder har. Enda skillnaden är att du som anvisningskund slipper den fasta avgiften de tre första månaderna. Ganska good om vi får säga det själva och det bestämde vi precis att vi får. Se fullständiga avtalsvillkor här.

Har du fått ett anvisat elavtal? Låt oss hjälpa dig att komma igång med digital faktura och företagsrådgivning. Ring oss på 08-519 199 99 och biz@godel.se.

Energieffektivisera ditt företag.

Varje gång vi säljer en kilowattimme el märkt Bra Miljöval avsätter vi pengar till planetförbättrande projekt. Vi erbjuder våra företagskunder möjligheten att söka bidrag ur vår energieffektiviseringsfond. Fonden hanteras av GodEl tillsammans med Bra Miljöval.

Hur kan the elbolag vara så good?

  • https://godel.se/app/uploads/2017/03/usp1-400x240.png

    El is good, price is nice.

    Anvisningsavtalet har precis samma låga rörliga elpris som vårt "vanliga elavtal". Dessutom bjuder vi på den fasta månadsavgiften på 20 kr (exkl moms) de tre första månaderna.

  • https://godel.se/app/uploads/2019/05/usp2-op-400x240.png

    In klimatpositiv we believe.

    Våra elavtal är klimatpositiva. En vacker dag kan alla elbolag säga det. En vacker dag. Mer om klimatpositivitet.

  • https://godel.se/app/uploads/2017/03/usp3usp3-400x240.png

    Varje korvöre to the world.

    Vinsten åker rätt ned i fickan på organisationer som lagar planeten. Vilka då?, kan man undra. Det väljer du, är svaret.

Vi är faktiskt that good.

Stora ambitioner är ju bra tänker du, men hur vet du att vi håller vad vi lovar? Du kan lyssna på våra kunder, som är Sveriges nöjdaste elkunder enligt Sifo. Vi kan också stoltsera med att ha blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag - nio år i rad. Vi är helt enkelt inte your ordinary elbolag. Vi är The good force.

Uppdatera fakturainformation.

Säkerställ att vi har rätt faktura-information till er, anmäl digital faktura och undvik eventuella felskick.







*Vid fakturering via PEPPOL ange PEPPOL-ID inkl prefix, till exempel är GodEls PEPPOL-ID [0007-5566729926]


Information om hur GodEl hanterar och skyddar de personuppgifter (såsom e-postadress, telefonnummer och namn) som GodEl får tillgång till om dig i samband med att du kontaktar GodEl hittar du här.

  • Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

    Du borde ha fått ett brev både från GodEl och Ellevio som informerar dig om det. Om du inte har några brev så kan du kolla på din faktura från GodEl där det står vad du har för elavtal.

  • Måste jag göra något?

    Egentligen inte, vi levererar el till dig så länge du vill. Däremot vore det bra om du kunde säkerställa att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast genom att kontakta vår kundservice på biz@godel.se eller ring oss på 08 - 519 199 99.

  • Men om jag har fler frågor?

    Då kan du kolla in vår FAQ som har svar på nästan allt. Om du inte hittar svaret som du söker är du välkommen att ringa eller maila oss på 08-519 199 99 eller biz@godel.se.

    Alla frågor och svar.