Anvisat elavtal à la good el.

  • Rörligt elavtal med prisgaranti. Prutat och klart.
  • Bra Miljöval-märkt el klimatkompenserad till 110%.
  • Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du flyttar utan att välja ett elavtal så fixar nätägaren ett anvisat elavtal via en elhandlare till dig, så att du kan tända lampan och ladda telefonen redan på inflyttningsdagen. Historiskt sett har dessa anvisningsavtal ofta bestått av dyra tillsvidarepriser och el som pajar planeten. Så vill inte vi ha det. Därför får våra anvisningskunder precis samma klimatpositiva elavtal med prisgaranti som våra "vanliga" kunder har. Enda skillnaden är att du som anvisningskund slipper den fasta avgiften de tre första månaderna. Ganska good om vi får säga det själva och det bestämde vi precis att vi får.
Se fullständiga avtalsvillkor här.

Jag har fått ett anvisat avtal från er, vad gör jag nu?

Lägg två minuter för att få koll på ditt avtal och dina uppgifter. Allt finns på Mitt GodEl. Först måste du bara skapa ett personligt konto och det gör du enkelt med hjälp av ditt kundnummer som du hittar på brevet som du har fått från oss, eller kontakta oss på kundservice@godel.se eller 08-519 199 99.

På Mitt GodEl kan du:

  • Kontrollera och uppdatera dina adress- och kontaktuppgifter.
  • Välja det elavtal som passar dig bäst: rörligt eller utjämnat pris.
  • Byta till digitalt betalsätt (hejdå pappersfaktura).
  • Välja vilken välgörenhetsorganisation du vill att vår vinst ska gå till.
  • Se dina fakturor.
  • Ta del av våra aktuella partnererbjudanden.
Logga in på Mitt GodEl

Hur kan the elbolag vara så good?

  • https://godel.se/app/uploads/2017/03/usp1-400x240.png

    El is good, price is nice.

    Prisgaranti är ett trist ord, men det är kul att du får tillbaka mellanskillnaden om vi är dyrare än elbolaget du har idag.

  • https://godel.se/app/uploads/2019/05/usp2-op-400x240.png

    In klimatpositiv we believe.

    Klimatpositiv el är den enda elen vi har. En vacker dag kan alla elbolag säga det. En vacker dag. Mer om klimatpositivitet.

  • https://godel.se/app/uploads/2017/03/usp3usp3-400x240.png

    Varje korvöre to the world.

    Vinsten åker rätt ned i fickan på organisationer som lagar planeten. Vilka då?, kan man undra. Det väljer du, är svaret.

Vi är faktiskt that good.

Stora ambitioner är ju bra tänker du, men hur vet du att vi håller vad vi lovar? Du kan lyssna på våra kunder, som dessutom är Sveriges nöjdaste elkunder enligt Sifo. Vi kan också stoltsera med att ha blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag - nio år i rad. Vi är helt enkelt inte your ordinary elbolag. Vi är The good force.

  • Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

    Du borde ha fått ett brev både från GodEl och Ellevio som informerar dig om det. Om du inte har några brev så kan du kolla på din faktura från GodEl där det står vad du har för elavtal.

  • Måste jag göra något?

    Egentligen inte, vi levererar el till dig så länge du vill. Däremot vore det bra om du kunde säkerställa att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast via Mitt GodEl. För att skapa ett konto behöver du ditt kundnummer och det hittar du i brevet som du ska ha fått av oss.

  • Men om jag har fler frågor?

    Då kan du kolla in vår FAQ som har svar på nästan allt. Om du inte hittar svaret som du söker är du välkommen att ringa eller maila oss på 08-519 199 99 eller kundservice@godel.se.

    Alla frågor och svar.