Ett riktigt schysst elavtal.

Du som flyttar inom Ellevios elnätsområde och inte själv har valt elavtal får ett anvisat elavtal från oss på GodEl. Hos oss får du:

  • Ett rörligt elavtal med riktigt schyssta villkor.
  • Förnybar el märkt med Bra Miljöval.
  • Koll och kontroll på kostnad och förbrukning via vår app.

Bra för plånbok och planet. Schysst för dig.

Alltid ett schysst pris.

Oavsett om du väljer rörligt avtal eller timprisavtal får du ett riktigt schysst elavtal. Alltid utan bindningstid.

All vinst till välgörenhet.

Med hjälp av våra partnerorganisationer investerar vi i en bättre morgondag. Hittills hela 65 miljoner kronor.

Högst anseende i elbranschen.

GodEl har gjort ett gott intryck på svenska folket. I Kantar-Publics anseendeindex har vi branschens högsta anseende.

El märkt Bra Miljöval.

Vi säljer förnybar el från sol, vind och vatten, märkt med Bra Miljöval – marknadens tuffaste miljömärkning.

1

Våra schyssta villkor.

Vi har samma schyssta villkor för alla:

  • Noll bindningstid.
  • Noll uppsägningstid.
  • Fast avgift 39 kr/månad.
  • Förnybar el märkt med Bra Miljöval.

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du flyttar utan att välja ett elavtal fixar nätägaren ett anvisat elavtal till dig – så att du kan tända lampan och ladda telefonen redan på inflyttningsdagen. Historiskt sett har dessa anvisningsavtal ofta bestått av dyra tillsvidarepriser. Så vill inte vi ha det. Därför får våra anvisningskunder precis samma villkor som våra vanliga kunder.

1

Logga in på Mitt GodEl för att hantera avtal och uppgifter.

Logga in på Mitt GodEl med BankID och kontrollera ditt avtal och dina kontaktuppgifter. Om du inte har BankID kan du enkelt skapa ett konto med hjälp av ditt kundnummer, som du hittar på brevet du har fått från oss. Du kan alltid kontakta oss på kundservice@godel.se eller 0770-45 73 00

På Mitt GodEl kan du:

  • Kontrollera och uppdatera dina adress- och kontaktuppgifter.
  • Byta till digitalt betalsätt.
  • Välja vilken välgörenhetsorganisation du vill att vår vinst ska gå till.
  • Se dina fakturor.
Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

Vi på GodEl och Ellevio har skickat brev till dig med information om att du har fått ett anvisat elavtal. Om breven inte har kommit fram kan du se på fakturan från oss vad du har för elavtal.

Måste jag göra något?

Säkerställ att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast via Mitt GodEl. Logga in med BankID eller skapa ett konto med ditt kundnummer, som du hittar i brevet som du fått från oss.

Frågor?

Besök vår FAQ eller kontakta oss på 0770-45 73 00 eller kundservice@godel.se.