Anvisat elavtal.

  • Rörligt elavtal med prisgaranti.
  • 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval.
  • Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du flyttar utan att välja ett elavtal så tilldelas du ett anvisat elavtal av din nätägare. Historiskt sett har anvisningsavtal ofta varit dyra. Hos oss har anvisningsavtalet precis samma villkor som vårt rörliga elavtal. Dessutom med 100 procent förnybar el och prisgaranti. Enda skillnaden är att du som anvisningskund slipper den fasta avgiften de tre första månaderna. Se fullständiga avtalsvillkor här.

Jämför vårt pris.

Det är fullt möjligt att göra plånboken nöjd samtidigt som du får miljömärkt el.

Jag har fått ett anvisat avtal från er, vad behöver jag göra nu?

Logga in på Mitt GodEl med Bank ID och kontrollera ditt avtal och dina kontaktuppgifter. Om du inte har Bank ID skapar du ett personligt konto med hjälp av ditt kundnummer som du hittar på brevet som du har fått från oss, eller kontakta oss på kundservice@godel.se eller 0770-45 73 00

På Mitt GodEl kan du:

  • Kontrollera och uppdatera dina adress- och kontaktuppgifter.
  • Byta till digitalt betalsätt.
  • Välja vilken välgörenhetsorganisation du vill att vår vinst ska gå till.
  • Se dina fakturor.
Logga in på Mitt GodEl

  • Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

    Du borde ha fått ett brev både från GodEl och Ellevio som informerat dig om det. Om du inte har något brev så kan du se på din faktura från GodEl vad du har för elavtal.

  • Måste jag göra något?

    Säkerställ att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast via Mitt GodEl. Logga in med Bank ID eller skapa ett konto med ditt kundnummer, du hittar det i brevet som du ska ha fått från oss.

  • Frågor?

    Besök vår FAQ eller kontakta oss på 0770-45 73 00 eller kundservice@godel.se.

    FAQ

Kontakt

Måndag – Torsdag 09.00-17.00
Fredag 09.00-16.00
Dag före helgdag 09.00-12.00