Ett riktigt schysst elavtal.

Du som flyttar inom Ellevios elnätområde och inte har valt elavtal får ett anvisat elavtal från oss på GodEl. Då får du:

  • Ett riktigt schysst elavtal till ett av marknadens lägsta priser.
  • Alltid 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval och helt utan bindningstid.
  • Dessutom bjuder vi på den fasta avgiften de tre första månaderna.

Bra för plånbok och planet. Schysst för dig.

Alltid ett schysst pris.

Oavsett om du väljer rörligt avtal eller timprisavtal får du ett riktigt schysst elavtal. Alltid utan bindningstid.

Läs mer

All vinst till välgörenhet.

Med hjälp av våra partnerorganisationer investerar vi i en bättre morgondag. Hittills hela 62 miljoner kronor.

Läs mer

Högst anseende i elbranschen.

GodEl har gjort ett gott intryck på svenska folket. I Kantar-Publics anseendeindex har vi branschens högsta anseende.

Bara 100 % Bra Miljöval.

Vi säljer bara förnybar el från sol, vind och vatten, märkt med Bra Miljöval – marknadens tuffaste miljömärkning.

Läs mer

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du flyttar utan att välja ett elavtal så fixar nätägaren ett anvisat elavtal via en elhandlare till dig – så att du kan tända lampan och ladda telefonen redan på inflyttningsdagen. Historiskt sett har dessa anvisningsavtal ofta bestått av dyra tillsvidarepriser. Så vill inte vi ha det. Därför får våra anvisningskunder precis samma villkor som våra "vanliga" kunder. Enda skillnaden är att du som anvisningskund slipper den fasta avgiften de tre första månaderna.

Jämför vårt pris.

Elpriset består av många olika komponenter. Vi redovisar och räknar in alla dessa i vårt pris. Inget fulstilt alltså. Så gör inte alla elhandelsbolag. Vi anser att full transparens gynnar dig som kund.

Jag har fått ett anvisat avtal från er. Vad ska jag göra nu?

Logga in på Mitt GodEl med Bank ID och kontrollera ditt avtal och dina kontaktuppgifter. Om du inte har Bank ID skapar du ett personligt konto med hjälp av ditt kundnummer som du hittar på brevet som du har fått från oss. Du kan alltid kontakta oss på kundservice@godel.se eller 0770-45 73 00

På Mitt GodEl kan du:

  • Kontrollera och uppdatera dina adress- och kontaktuppgifter.
  • Byta till digitalt betalsätt.
  • Välja vilken välgörenhetsorganisation du vill att vår vinst ska gå till.
  • Se dina fakturor.

Rörligt avtal eller timprisavtal? Vad passar dig?

Rörligt avtal.

Du som har ett rörligt avtal faktureras ett snittpris av elpriset varje månad. Det innebär att det inte har någon betydelse när på dygnet du förbrukar el. Rörligt avtal är den vanligaste avtalsformen.

1

Timprisavtal.

Med ett timprisavtal betalar du det faktiska priset för varje förbrukad kilowattimme. Det passar dig som kan och vill påverka din elförbrukning och använda elen när den är som billigast – och avstå vid pristopparna.

Våra schyssta villkor.

Vi har samma schyssta villkor för alla:

  • Noll bindningstid.
  • Noll uppsägningstid.
  • Fast avgift 20 kr/månad.
  • Påslag 2 öre per kWh.
  • Alltid 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval.
Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

Vi på GodEl och Ellevio har skickat brev till dig med information om att du har fått ett anvisat elavtal. . Om breven inte har kommit fram kan du se på din faktura från GodEl vad du har för elavtal.

Måste jag göra något?

Säkerställ att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast via Mitt GodEl. Logga in med Bank ID eller skapa ett konto med ditt kundnummer, du hittar det i brevet som du ska ha fått från oss.

Frågor?

Besök vår FAQ eller kontakta oss på 0770-45 73 00 eller kundservice@godel.se.

FAQ

Kontakt

Måndag – Torsdag 09.00-17.00
Fredag 09.00-16.00
Dag före helgdag 09.00-12.00