GodEl till folket sedan 2005.

2005 startade fyra framgångsrika företagare stiftelsen GoodCause. Målet var att under stiftelsens flagg starta och driva företag och samtidigt göra världen till en bättre plats. De bestämde att den vinst som i vanliga bolag går till privata ägare istället ska delas ut till ideella organisationer som arbetar för en bättre värld. Och då snackar vi inte en del av vinstkakan, utan hela kakan – årligen. GodEl, som är stiftelsens första bolag, har sedan startat delat ut 62 miljoner kronor till sina partnerorganisationer och idag är vi ett av Sveriges största elbolag.

Ett annorlunda företag.

“Vi har en affärsmodell som är både nytänkande och unik. Istället för att leverera vinst till våra ägare investerar vi i en bättre morgondag. Låter det för bra för att vara sant? Det är det inte.” Maria Erdmann, vd GodEl.

På din sida – mot det fulstilta.

När GodEl grundades bestod den svenska elmarknaden av svåra avtal, höga avgifter och långa bindnings- och uppsägningstider. Det var en bransch full av fulstilta formuleringar, helt enkelt. Vår grundare Stefan Krook bestämde sig för att utmana hela branschen genom att erbjuda schyssta och billiga elavtal utan bindningstid. Och som utan extra kostnad erbjöd kunderna att bidra till ett högre syfte – att med sin röst påverka vilka organisationer som ska få ta del av vår vinst.

Vi fortsätter utmana branschen med vår tro på att det ska vara enkelt att teckna ett schysst elavtal som är bra för både plånbok och planet. Det enda våra kunder behöver välja mellan är månadspris och timpris. Att elen alltid är förnybar och märkt med Bra Miljöval, att vi har en låg månadskostnad och att vi inte håller kvar våra kunder med vare sig uppsägningstid eller bindningstid är självklart.

1

Schyssta på riktigt.

Som kund kan du känna dig extra trygg eftersom vi är certifierade med Schysst Elhandel. Certifieringen ges av branschorganisationen Energiföretagen och innebär att vi uppfyller 18 kundlöften – som gäller allt från att vi tydligt redovisar våra priser och avtal till att vi säkerställer interna rutiner och utbildning av vår personal.

1

Våra partners.

Genom att ge vår vinst till våra partnerorganisationer investerar vi en bättre morgondag, där fler barn blir friska från cancer, där den svenska naturen bevaras och där kvinnors position i samhället stärks genom företagande. Bland annat. Hittills har vi delat ut 62 miljoner kronor och mer ska det bli. Det lovar vi.

Alltid Bra Miljöval.

Vi var först i Sverige med att enbart sälja el märkt med Bra Miljöval. Det innebär att elen är förnybar och att det ställs hårda krav på elproduktionens miljöpåverkan. För varje såld kWh avsätter vi pengar till energieffektiviserande miljöprojekt.

Kontakt

Måndag – Torsdag 09.00-17.00
Fredag 09.00-16.00
Dag före helgdag 09.00-12.00