Ett elbolag som går emot strömmen.

Sedan vi startade 2005 har vår fasta övertygelse varit att nöjda kunder stannar. Därför är vi otroligt glada och stolta över att i år blivit utsedda till elbolaget med Sveriges nöjdaste kunder! Ett fint kvitto på att vårt trägna arbete med att göra elbranschen schysstare burit frukt.

När många elbolag tappar i förtroende hos kunderna går vi emot strömmen och seglar upp på förstaplatsen enligt Svenskt kvalitetsindex, SKI. Det finns många skäl till att vi fått denna hedervärda utmärkelse: Ingen bindningstid, ingen uppsägningstid, inga påslag, hela vinstutdelningen till välgörande ändamål och en kundtjänst i världsklass!

Så här glad blev vår VD Maria Erdmann när vi fick den glada nyheten:
”Vi är mäkta stolta över att ha Sveriges mest nöjda privatkunder som elhandlare, den enligt oss viktigaste mätningen som finns. Elkrisen var en minst sagt prövande tid, för hushållen och branschen. Vi har hela tiden försökt hålla våra kunder i handen så gott det går, genom att tala klarspråk om höga elräkningar och ge verktyg för att få koll och skruva ner. Dessutom har vi ett av Sveriges lägsta elpriser trots att vi har el märkt Bra Miljöval och ger all vår vinst till välgörenhet”

Betygen i undersökningen bygger på cirka 10 400 intervjuer under oktober och november 2023. I en skala på 0 som lägst och 100 som högst får GodEl 77,6 – det högsta betyget av privatkunderna. Elhandlare får i snitt 64,2 i betyg. Enligt SKI brukar ett betyg under 60 avspegla stora svårigheter att motivera kunder att stanna kvar, medan ett betyg över 75 pekar på en stark relation mellan företag och kund.

 

Källa: Svenskt kvalitetsindex

Dela nyhet