Vi söker en
controller.

Vi söker en nyfiken controller och sparringpartner till vår CFO Malte och resten av gänget på ekonomiavdelningen. En person med ödmjukt självförtroende inom redovisning och ekonomisk analys som är van att arbeta med siffror i Excel och Power BI. Är det du? Scrolla ner för att läsa mer.

Om tjänsten

 

Tjänsten som controller är en rolig och viktig ekonomiroll på GodEl. Du ansvarar för flera processer i redovisning och internkontroll, du stödjer verksamheten med analys och beslutsunderlag, samt arbetar nära kollegor på andra avdelningar i olika samarbeten och projekt. Du trivs med omväxling och förändring lika mycket som rutiner och struktur.  

Du använder dina kunskaper till det mesta inom ekonomiområdet i samarbetet med kollegorna på finansavdelningen och skaffar samtidigt en förståelse för vår verksamhet. Du rapporterar till bolagets CFO och blir snart synlig för hela organisationen medan du utvecklas i en positiv och innovativ miljö.

Har du dessutom ett särskilt intresse för dataskydd finns det en möjlighet att även DPO-rollen blir din.   

 

Vi söker dig som ...

 

... har startat ditt arbetsliv inom revision, redovisning eller ekonomisk analys, där du med ödmjukt självförtroende och noggrant ansvarstagande hunnit bli en uppskattad medarbetare. Vikten av att vara riktigt bra på Excel och kanske Power BI och SQL har hunnit bli uppenbar, liksom insikten att du för att kunna fortsätta utvecklas hela karriären vill söka dig till en roll där du får en stabil och bred förståelse för det mesta som sker inom och runt en ekonomiavdelning, med möjlighet att arbeta affärsnära.  

... har en ekonomexamen och är prestigelös och flexibel. Du har en stark analytisk förmåga och förmåga att dra slutsatser och ge rekommendationer baserat på finansiella data. Välkommen att söka den här spännande tjänsten på ett annorlunda företag med korta beslutsvägar och som befinner sig mitt i energiomställningen.  

 

Okej, men vad är GodEl nu igen?

 

GodEl är Sveriges nionde största elbolag och drivs med ett enda syfte – att göra världen till en bättre plats. Det gör vi genom att sälja förnybar och Bra Miljöval-märkt el, driva energibranschens svar på Draknästet, Startup 4 Climate, och kanske framför allt genom att skänka hela vårt årliga överskott till våra välgörenhetspartners. Hittills har vi genererat över 65 miljoner kronor till bland andra Rädda Barnen, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och SOS Barnbyar. Som grädde på moset är vi Sveriges mest ansedda elbolag, vi toppar kontinuerligt hållbarhetsrankingar och är även ett av de mest jämställda bolagen i energibranschen.

Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, vars enda mål är att starta företag och låta vinsten gå till välgörande ändamål.

Vad du får hos oss:

  • Den sällsynta chansen att arbeta på ett företag vars enda syfte är att göra världen till en bättre plats.
  • Ett superengagerat team med olika specialistkompetenser som utgör GodEls ekonomiavdelning.
  • Ett fint kontor i en miljöcertifierad byggnad i centrala Sundbyberg (ett stenkast ifrån tunnelbana, tvärbana, pendeltåg och bussar).
  • Möjlighet att påverka GodEls framtid, i en öppen kultur där nya idéer lyssnas på.

Nyfiken?

 

Sök tjänsten via LinkedIn.

Det praktiska:

 

Sista ansökningsdag: 2023-06-12. Urval och intervjuer sker löpande
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Lön: Fast månadslön.  
Anställningsform:  Tillsvidareanställning (Vi tillämpar provanställning). 
Plats: Sundbyberg med möjlighet till distansarbete. 

Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Östlund, HR-generalist, på karriar@godel.se eller 079-100 12 82.