Jag har GodEls anvisade elavtal, hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?
Privatperson: Logga in på Mitt GodEl och kontrollera dina uppgifter. Det går självklart bra att ringa till GodEls kundservice också.
Näringsidkare: Ring GodEls kundservce på 08 - 519 199 99
Fler frågor om anvisat elavtal.
-
Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?
Svar: Du bör ha fått ett brev både från GodEl och Ellevio som informerar dig om det. Om du saknar detta bör du kunna se det…
-
Vad behöver jag göra om jag fått ett anvisat elavtal hos GodEl?
Svar: Du behöver inte göra någonting för att du ska få el. Det du gärna får göra är att säkerställa att vi har rätt kontaktuppgifter till…
-
Vad är skillnaden på ett anvisat elavtal och att aktivt teckna ett avtal hos er?
Svar: Ingen skillnad alls! Vi har valt att erbjuda våra anvisade kunder exakt samma avtal som vi erbjuder våra andra kunder! Detta innebär att vi har…
-
Är GodEls anvisade elavtal dyrt?
Svar: Vårt anvisade elavtal är exakt lika billigt och bra som vårt vanliga rörliga avtal som vi erbjuder.
-
Hur byter jag ifrån det anvisade elavtalet?
Svar: Inne på Mitt GodEl kan du läsa om vilka andra avtal GodEl har och där kan du även byta till något av dessa. Du kan…
-
Gäller Bra Miljöval även för mitt anvisade elavtal?
Svar: Ja, Bra miljöval gäller alla GodEls avtal. Du kan även lägga till om du endast önskar att köpa el från vind.
-
Är mitt anvisade elavtal klimatpositivt?
Svar: Ja, alla GodEls avtal är klimatpositiva. Läs mer här.
-
Jag har fått ert anvisade elavtal, hur får jag mina fakturor och hur kan jag få mina fakturor?
Svar: Om du inte har gjort något val kommer de per papper. Logga gärna in på Mitt GodEl eller din Internetbank för att välja ett digitalt…
-
Jag har GodEls anvisade elavtal, får jag byta avtal när som helst?
Svar: Ja, logga in på Mitt GodEl så ser du när du tidigast kan byta avtal.
Fick du inte svar på din fråga?
Ställ din fråga direkt till oss så svarar vi dig så snart vi kan inom våra öppettider.