Hur byter jag ifrån det anvisade elavtalet?

Inne på Mitt GodEl kan du läsa om vilka andra avtal GodEl har och där kan du även byta till något av dessa. Du kan såklart även ringa GodEls kundservice.

Vill du byta ifrån GodEl helt behöver du kontakta en ny elleverantör för att de ska ta över din leverans. Branchpraxis är att det tar 14 dagar för en ny leverantör att ta över och det kan underlätta om du själv kan ange ditt anläggningsID som du hittar på fakturan eller Mitt GodEl. De kommer att meddela din nätägare som i sin tur meddelar oss att vi ska avsluta din leverans.

Fler frågor om anvisat elavtal.

Fick du inte svar på din fråga?

Ställ din fråga direkt till oss så svarar vi dig så snart vi kan inom våra öppettider.



Information om hur GodEl hanterar och skyddar de personuppgifter (såsom e-postadress, telefonnummer och namn) som GodEl får tillgång till om dig i samband med att du kontaktar GodEl hittar du här.