Vi söker en marknadschef

som vill vända upp och ner på elmarknaden.

Vi, Sveriges mest hållbara elbolag, söker en marknads- och kommunikationschef. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där nöjda och lojala kunder är högsta prio och nu behöver vi förstärkning i form av en handlingskraftig ledare med starkt kundfokus. Har du erfarenhet av operativt varumärkesarbete, kundlojalitet och att utveckla kundupplevelser genom kommunikationsaktiviteter? Drömmer du om att arbeta på ett företag som är hållbart all the way? Fortsätt scrolla. 

Din profil.

Du har en analytisk profil med erfarenhet av att arbeta så väl strategiskt som operativt med konsumenttunga varumärken, gärna från abonnemangs- eller livsstilssegmentet. Ditt arbetssätt är agilt och du drivs av att genomföra kontinuerliga förbättringar. Du är digital ut i fingerspetsarna och går i gång på att optimera processer och strukturer. Du har ett delegerande ledarskap och utmanar gärna ditt team, samtidigt som du aldrig förlorar omtanken om dina medarbetare.

Om rollen. 

  • Ingår i GodEls ledningsgrupp och representerar marknads- och kommunikationsavdelningen.
  • Leder och stöttar sitt team i det dagliga arbetet.
  • Skapar förutsättningar för tillväxt och kundlojalisering med hjälp av tydligt uppsatta mål och uppföljning av dessa.
  • Tydliggör GodEls position och erbjudande till marknaden.
  • Fattar datadrivna beslut.
  • Rör sig obehindrat över hela organisationen och skapar förutsättningar för tvärfunktionella samarbeten.
  • Operativ och strategisk med ett starkt fokus på att hela tiden flytta GodEls position framåt, utifrån våra fokusområden kund, miljö och omvärld.
  • Rapporterar till VD.

Avdelningen ansvarar för.

  • Att vårda och vidareutveckla GodEls varumärke.
  • Att driva och genomföra kommunikationsaktiviteter i stor och liten skala, i flera olika kanaler och mot både kunder och marknaden i stort.
  • Att skapa opinion, kännedom och lojalisering med hjälp av PR-aktiviteter.
  • Partnerskap och samarbeten

Dina kvalifikationer – need to have.

  • Akademisk examen inom marknadsföring eller CRM.
  • Dokumenterad erfarenhet (3–5 år) av arbete inom kundlojalitet och marknadsföring.
  • Dokumenterad erfarenhet (3–5 år) av att leda team bestående av olika roller, mot gemensamma mål.
  • Skriver och formulerar sig väl på svenska och engelska.
  • Har erfarenhet av att agera beställare mot interna så väl som externa partners.
  • Van att arbeta tvärfunktionellt och över hela organisationen.
  • Erfarenhet av arbete i ledningsgrupp eller likvärdigt strategiskt forum.
  • Digitalt och datadrivet förhållningssätt.
  • Är en stjärna på Office-paketet.

Meriterande men inte krav – nice to have.

  • Projektledar-/koordinator-/förändringsledningserfarenhet.
  • Erfarenhet av affärsutveckling.

När du joinar oss får du.

  • Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet (Yes ma’am!).
  • Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder.
  • Följa med på en sjukt spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.
  • Kliva in i en positiv och nyfiken arbetskultur.

Intresserad? Let us know!

Vi är nyfikna på att veta mer om dig. Berätta kort om dig och dina drivkrafter i ett personligt brev och skicka tillsammans med ditt CV till karriar@godel.se, märkt ”Marknadschef” senast 6 januari 2021.

Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid, 100 %.
Arbetstider: Kontorstider, måndag till fredag.
Anställningsform: Tillsvidare, föregås av provanställning.
Plats: Sundbyberg.
Lön: Fast månadslön.

Kontaktpersoner:
Maria Erdmann, VD
maria.erdmann@godel.se
073-518 18 96

Johan Östlund, HR
johan.ostlund@godel.se

079-100 12 82

Om oss

Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause vars enda syfte är att starta företag och låta vinsten gå till välgörenhetsorganisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och våra partners lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till organisationer som Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen, med flera. All el vi säljer är märkt Bra Miljöval och sedan 2019 är vårt elavtal klimatpositivt. Det innebär att vi mäter alla utsläpp av växthusgaser i hela värdekedjan – (från de ekologiska bananerna i fruktskålen på kontoret till kundernas laddning av mobilen), minskar utsläppen i linje med Parisavtalets 1,5-gradersmål och binder mer koldioxid ur atmosfären än vad värdekedjan genererar.