En kommunikatör to save the world.

Kommunikatör med fokus på digitalt och att save the world.

Vi på Sweden’s most hållbara elbolag söker en erfaren och swenglish-loving kommunikatör som föredrar punkt framför utropstecken. Tillsammans med fem härliga kollegor i sälj-och marknadsteamet kommer du planera och producera kommunikationsaktiviteter med bred spridning i våra prioriterade digitala kanaler. Det kan till exempel handla om att förvandla något komplext på elmarknaden till easy peasy info för våra kunder eller att hjälpa dem att minska sitt klimatavtryck genom kul och relevant innehåll. Låter det spännande? Fortsätt scrolla. Och just det, du joinar inte bara ett elbolag, du joinar The Good force, en mäktig rörelse vars syfte är att save the world.

Okej, men vad är GodEl nu igen? 

Sedan starten 2005 driver vi förändringen till en schysst elmarknad. 2019 var vi först i världen med klimatpositiva elavtal för både hushåll och företag. All el är märkt med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval och avtalen är rörliga. De senaste tio åren har vi utsetts till Sveriges mest hållbara elbolag och vi är det mest rekommenderade elbolaget enligt Sifo. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause, som startar företag och låter vinsten gå till välgörande ändamål. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till välgörenhet.

Som kommunikatör ansvarar du för:

  • Copyproduktion
  • Publicering av engagerande innehåll i GodEls kanaler så som sociala medier, hemsida, nyhetsmail och övrig kundkommunikation.
  • Att GodEls innehåll ligger i linje med varumärkets tonalitet och stödjer vår önskade position.
  • Leda och/eller delta i framtagandet av budskap och aktiviteter, på egen hand och delvis tillsammans med PR- och kommunikationsbyrå.

Dina kompetenser:

Utbildning:

  • Relevant akademisk examen i marknadsföring och kommunikation

Erfarenhet:

  • Flerårig erfarenhet av liknande uppgifter inom digital kommunikation och marknadsföring, kanske inhouse eller på byrå
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med framtagande av kommunikationsaktiviteter, från idé till uppföljning
  • Erfarenhet av att strukturerat arbeta med innehåll i sociala medier mot uppsatta KPI:er
  • Mycket god förståelse för varumärke, lojaliserande och konverterande kommunikation
  • Erfarenhet av att arbeta varumärkesbyggande kopplat till en varumärkesplattform
  • Erfarenhet av att självgående arbeta med publicering i Facebook, Instagram, CMS och mailverktyg.
  • Flytande i svenska - tal och skrift.

Plus i kanten om du har:

  • Erfarenhet av att arbeta med PR, antingen inhouse eller tillsammans med byråpartner
  • Ett engagemang och intresse för hållbarhet

Vi hoppas att du är:

  • Trygg med det skrivna ordet och föredrar att jobba i ett team snarare än ensam.
  • Strukturerad med ett öga för detaljer.
  • Prestigelös och självständig.

Vad du får från oss:

  • Den sällsynta chansen att arbeta för ett företag vars enda syfte är att göra världen till en bättre plats
  • Ett superengagerat team där alla vill vara med och save the world
  • Ett fräscht nytt kontor i en miljöcertifierad byggnad i centrala Sundbyberg (ett stenkast ifrån tunnelbana, pendeltåg och bussar).
  • En möjlighet att påverka GodEls framtid, i en öppen kultur där alla nya idéer lyssnas på
  • Intressanta relationer och möten med spännande partners i alla typer av sektorer
  • Ett riktigt hållbart företag att arbeta för (vi har bland annat blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag tio år i rad. Woop woop!).

Nyfiken? Let us know.

Hör av dig till oss på karriar@godel.se med CV och personligt brev och berätta varför du skulle vara fantastisk för vårt team och vår utmaning. Vi är mest intresserade av att få lära känna dig bättre och få ett smakprov på ditt tidigare arbete. Märk gärna din ansökan med Kommunikatör i ämnesraden.

Det praktiska:

Sista ansökningsdag: 7 juni (intervjuer sker löpande).
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas).
Plats: Sundbyberg