Övrigt.
-
Hur gör jag för att minska min elkonsumtion?
Svar: Att minska din elkonsumtion innebär att du får mer pengar i plånboken och att du minskar din påverkan på miljön. Här får du tre enkla…
-
Hur gör jag för att byta användarnamn och lösenord på Mitt GodEl?
Svar: Du kan inte ändra ditt användarnamn eftersom du loggar in med ditt kundnummer. Du kan ändra ditt lösenord via "Hantera mina uppgifter" på Mitt GodEl.
-
Jag ska hyra ut min bostad i andra hand, hur påverkar det mitt elavtal?
Svar: När du hyr ut din bostad kan du välja om du vill behålla ditt elavtal eller skriva över det på din hyresgäst. Om hyresgästen själv…
-
Jag ska göra en energideklaration. Hur gör jag?
Svar: Du kan ringa oss på 08-519 199 99 eller skicka ett mejl till hej@godel.se. Vi kan ta fram en sammanställning av förbrukning och kostnad under…
-
Det är strömavbrott! Vem ska jag kontakta?
Svar: Om du inte har någon el i din bostad så ska du kontakta din nätägare som är ansvariga för att reparera och underhålla elnäten. Din…
-
Jag vill felanmäla min elmätare, vem ska jag kontakta?
Svar: Din nätägare är ansvarig för att se till att din elmätare fungerar korrekt. Kontakta dem om du misstänker att någonting inte fungerar som det ska…
-
Var hittar jag mina inloggningsuppgifter till Mitt GodEl?
Svar: Du hittar dina inloggningsuppgifter i det välkomstbrevet du får när vi bekräftar ditt startdatum, eller på någon av dina fakturor. Som privatkund kan du också…
Hittar du inte svaret på din fråga?
Ställ din fråga direkt till oss så svarar vi så snart vi kan under våra öppettider.