Frågor om faktura.
-
Jag vill ändra periodicitet på mina fakturor, hur gör jag?
Svar: Om du vill ändra detta är du välkommen att ringa oss på 08-519 199 99 eller skicka ett mejl till hej@godel.se
-
Jag vill ändra förfallodatumet på min faktura, hur gör jag?
Svar: Du kan enkelt ändra förfallodatum på dina fakturor via Mitt GodEl eller genom att kontakta oss på 08-519 199 99.
-
Jag har anmält e-faktura eller autogiro, hur vet jag om det är aktivt?
Svar: När vi får medgivandet godkänt från din bank kommer du få en bekräftelse via mejl från oss. Om medgivandet inte skulle bli godkänt kommer vi…
-
Hur betalar jag min faktura från utlandet?
Svar: För att betala fakturan använder du dig av följande uppgifter: Swift: DABASESX och IBAN: SE78 1200 0000 0133 8014 0341
-
Jag har bytt elbolag men jag får ändå fakturor från er. Varför då?
Svar: Om du får faktura från oss efter att du bytt elleverantör så är det med största sannolikhet din slutfaktura som avser din sista period som…
-
Jag får pappersfaktura trots att jag anmält e-faktura eller autogiro, varför då?
Svar: Om du har fått en bekräftelse på att din e-faktura eller autogiro är klart kan du bortse från pappersfakturan. Om du är osäker kan du…
-
Jag har Kivra – hur anmäler jag mig som GodEl-kund?
Svar: Du anmäler att du har GodEl till Kivra via deras hemsida eller smartphone app. Dina fakturor skickas då direkt till din digitala Kivra-brevlåda.
-
Kan jag få pappersfaktura?
Svar: Vi vill minska vår miljöpåverkan och fakturerar helst via autogiro eller e-faktura. Anmäl autogiro eller e-faktura genom att logga in på Mitt GodEl, alternativt din…
-
Varför får jag en faktura från min nätägare?
Svar: För att få el hemma i eluttagen måste du ha avtal både med en elleverantör (GodEl) och områdets nätägare. Din nätavgift hos din nätägare är…
-
Hur fungerar GodEls prisgaranti?
Svar: GodEls prisgaranti innebär att du inte ska betala mer än hos den elleverantör du hade när du bytte till GodEl. Om GodEl, mot all förmodan,…
-
Jag får fortfarande en faktura från min gamla nätleverantör
Svar: För att få el till eluttagen måste du ha avtal både med en elleverantör (GodEl) och ditt områdes nätägare. Det är därför du som kund…
-
Hur anmäler jag e-faktura eller autogiro?
Svar: Tack för att du vill välja bort pappersfakturan! Du kan enkelt anmäla autogiro eller e-faktura via din bank eller genom att ringa oss på 08-519…
-
Hur fakturerar GodEl?
Svar: Hos oss får du som standard dina fakturor i efterskott, d.v.s. du direkt betalar för din faktiska kostnad. Fakturorna får du antingen månadsvis, varannan månad…
-
Jag har fått en faktura där beloppet skiljer sig från mina tidigare fakturor – vad kan ha hänt?
Svar: Om beloppet på din faktura är högre än du är van vid beror det oftast på att du förbrukar mer eller mindre el än tidigare.
-
Jag har fått en avräkning på min faktura – varför då?
Svar: En avräkning kan bero på olika faktorer. Om du har förskottsfakturering idag görs en avstämning kvartalsvis där vi jämför din faktiska förbrukning mot den beräknade…
-
Hur fakturerar GodEl den fasta avgiften?
Svar: Från och med 1 mars 2019 ändrar vi så att du som betalar din fasta avgift en gång i halvåret istället får den månadsvis. Har…
-
Jag har hört att energiskatten ska faktureras av min nätägare framöver. Stämmer det?
Svar: Ja det stämmer! Från 1 januari 2018 faktureras energiskatten av din nätägare istället för av GodEl. Detta betyder att din faktura från oss kommer bli…
Hittar du inte svaret på din fråga?
Ställ din fråga direkt till oss så svarar vi så snart vi kan under våra öppettider.