Vi söker en nyfiken Kundutvecklare.

  • Du brinner för att sätta kunden i fokus.
  • Du är en doer som gillar att utforska nya perspektiv.
  • Du motiveras av att samarbeta med andra avdelningar.

Vi, Sveriges mest hållbara elbolag med branschens nöjdaste kunder söker en kundutvecklare. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där nöjda och lojala kunder är högsta prio och därför behöver kundutvecklingsteamet förstärkning i form en handlingskraftig teammedlem med starkt kundfokusHar du erfarenhet av Customer Experience eller jobbat med att utveckla kundupplevelser och drömmer du om att arbeta på ett företag som är hållbart allt the way? Fortsätt scrolla.  

Vad kommer du att göra? 

  • Driva lojalitetsstärkande aktiviteter och tester/prototyper från idé till verklighet och sedan följa upp och presentera resultatet. Idéerna kan komma både från dig och övriga organisationen och allt sker i nära samarbete med andra avdelningar. 
  • Ta fram budskap och copy som ger våra fantastiska kunder en riktigt bra upplevelse, oavsett kanal.
  • Prioriteringar och enklare businesscase. 
  • Representera kundutvecklingsteamet i projekt och forum. 
  • Arbeta i våra CRM-verktyg. 

Vi tror att du:

  • Är självständig och gillar när det händer mycket runt omkring dig. 
  • Inte stannar vid en tanke. Du har förmågan att se en möjlighet, genomföra den samt följa upp och därefter förbättra. 
  • Är duktig på att både ha struktur och ett öga för detaljer. 
  • Föredrar att jobba i ett team snarare än ensam och är prestigelös. 
  • Är en god kommunikatör med kundens behov i fokus.  
  • Inte är analytiker men har förstått att datan är din vän.

Genom att joina oss får du:

  • Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet (Yes ma’am!).
  • Hänga i The Good Force House med härliga kollegor, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
  • Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder.
  • Ett riktigt hållbart företag att arbeta för (vi har bland annat blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag i nio år i rad. Woop woop!).
  • Följa med på en sjukt spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.

Dina kvalifikationer 

  • Avslutad gymnasieutbildning.
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet inom Customer Experience/UX/CRM/Marketing automation (eller akademisk examen och 1-3 års arbetslivserfarenhet)
  • Du pratar, skriver och formulerar dig väl på svenska och engelska.
  • Grundläggande analytisk kompetens.
  • Office paketet (Powerpoint, Excel m.fl).
  • Van att jobba tvärfunktionellt och på olika nivåer av organisationen.
  • Erfarenhet av kundkontakt på något sätt (via kundservice eller annat serviceyrke)

Meriterande men inte krav 

  • Relevant akademisk examen
  • Projektledar-/koordinator-/förändringsledningserfarenhet
  • Marknadsföring och kommunikation
  • Affärsutveckling

Intresserad? Let us know!

Vi är nyfikna på att få veta mer om dig. Berätta lite kort om dina drivkrafter i ett personligt brev och skicka tillsammans med CV till karriar@godel.se märkt ”Kundutvecklare” senast 1/2-2020.

Antal vakanta tjänster: 1 st
Start: 2020-02-01 eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100 %
Arbetstider: Kontorstider, måndag till fredag
Anställningsform: Tillsvidare
Plats: Sundbyberg
Lön: Fast månadslön
Kontakt: För mer information om tjänsten kontakta anna.stendahl@godel.se, Kundutvecklingschef


Om oss

Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som inte gör annat än att starta företag som låter vinsten gå till välgörenhetsorganisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och de anslutna organisationerna lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och ännu fler. All el som vi säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är våra elavtal klimatpositiva. Det betyder att vi klimatkompenserar allt (från de ekologiska bananerna här på kontoret till kundernas laddning av mobilen) till 110 %.