Vi söker en kundservicechef som tar oss till the next level.

  • Du är en ledare som drivs av att skapa meningsfulla kundmöten.
  • Du skriver under på att framgång nås genom ett starkt och motiverat team.
  • Du vill jobba på ett företag som är hållbart all the way.

Det går bra för GodEl nu och vi växer så att det knakar. Vi, Sveriges mest hållbara elbolag med branschens nöjdaste kunder söker en ny kundservicechef som drivs av att jobba med team, gillar ständig utveckling och vill förändra världen till det bättre tillsammans med teamet och våra kunder.

Är du ledaren vi söker som ska ta vår kundservice till nästa nivå?

Less To-Do's more Ta-Da's

  • Som chef för kundservice ansvarar du för teamet vars uppgift är att skapa nöjda kunder genom telefon, mejl och chatt.
  • Du är alltid ett gott föredöme och kavlar upp ärmarna så att vi tillsammans når våra mål.
  • Du agerar exemplariskt i kunddialog och har alltid kunden i fokus.
  • Du hanterar alla typer av kundärenden och levererar enastående service och försäljning.
  • Du coachar teamet mot affärsmålen och hjälper medarbetarna att arbeta på ett självstyrande sätt.

Vi tror att du:

  • Vill vara en del av ett företag som bidrar till en bättre och mer hållbar värld.
  • Är en tydlig ledare och en god kommunikatör som har förmåga att göra komplicerade saker enkla att förstå.
  • Vet att vägen till framgång går genom ett starkt och motiverat team och jobbar löpande med att stärka gruppen och dess individer.
  • Är väldigt strukturerad samtidigt som du kan vara flexibel.
  • Trivs med att arbeta mot uppsatta mål inom kundnöjdhet, kvalitet och effektivitet.
  • Är ansvarstagande och engagerad med hög aktivitetsnivå.

Genom att joina oss får du:

  • Jobba på Sveriges enda elbolag med klimatpositiva elavtal som dessutom ger hela vinsten till välgörenhet (Yes ma’am!).
  • Hänga i The Good Force House med härliga kollegor, bekvämt beläget i centrala Sundbyberg.
  • Ta hand om Sveriges nöjdaste el-kunder.
  • Ett riktigt hållbart företag att arbeta för (vi har bland annat blivit utsedda till Sveriges mest hållbara elbolag i nio år i rad. Woop woop!).
  • Följa med på en sjukt spännande resa när vi vänder upp och ner på elmarknaden.

Dina kvalifikationer 

  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ledarskap inom kundservice och försäljning.
  • Erfarenhet av arbete med att stärka kundupplevelse i olika kundkanaler, såväl i tal som skrift.
  • Erfarenhet av hantering av reklamationer.
  • Mycket god affärsförståelse.
  • Du pratar, skriver och formulerar dig väl på svenska och engelska.

Meriterande men inte krav 

  • Erfarenhet av andra branscher utanför elbranschen.

Intresserad? Let us know!

Vi är nyfikna på att få veta mer om dig. Berätta lite kort om dina drivkrafter i ett personligt brev och skicka tillsammans med CV till karriar@godel.se märkt ”Kundservicechef” senast 2019-12-31. Processen kommer att påbörjas omgående genom kompetensbaserade urval.

Antal vakanta tjänster: 1 st
Start: 2020-01-01 eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100 %
Arbetstider: Kontorstider, måndag till fredag
Anställningsform: Tillsvidare
Plats: Sundbyberg
Lön: Fast månadslön
Kontakt: För mer information om tjänsten kontakta marcus.johansson@godel.se, Sälj- & Marknadschef


Om oss

Vi är inte your ordinary elbolag. Vi ägs av den svenska stiftelsen GoodCause som inte gör annat än att starta företag som låter vinsten gå till välgörenhetsorganisationer. Våra kunder betalar elräkningen, vi för över vinsten och de anslutna organisationerna lagar planeten. Easy peasy. Hittills har vi genererat över 54 miljoner kronor till Läkare utan gränser, Barncancerfonden, Naturskyddsföreningen och ännu fler. All el som vi säljer är märkt med Bra Miljöval och från och med maj 2019 är vår el dessutom helt klimatpositiv. Det betyder att vi klimatkompenserar allt (från de ekologiska bananerna här på kontoret till kundernas laddning av mobilen) till 110 %.