Anvisat elavtal à la good el.

  • Rörligt pris som följer elmarknadens rörelser.
  • 100 % förnybar el märkt med Bra Miljöval.
  • Ingen bindningstid eller uppsägningstid.

Vad är ett anvisat elavtal?

Om du eller ditt företag flyttar utan att välja ett elavtal så fixar nätägaren ett anvisat elavtal via en elhandlare till dig, så att du kan tända lampan och ladda telefonen redan på inflyttningsdagen. Historiskt sett har dessa anvisningsavtal ofta bestått av dyra tillsvidarepriser och el som pajar planeten. Så vill inte vi ha det. Därför får våra anvisningskunder precis samma rörliga elavtal med 100 procent förnybar el som våra "vanliga" företagskunder har. Enda skillnaden är att du som anvisningskund slipper den fasta avgiften de tre första månaderna. Ganska good om vi får säga det själva och det bestämde vi precis att vi får. Se fullständiga avtalsvillkor här.

Har du fått ett anvisat elavtal? Skapa ett konto på Mitt GodEl. På Mitt GodEl kan du byta till digital faktura, följa din förbrukning och se dina fakturor.

Energieffektivisera ditt företag.

Varje gång vi säljer en kilowattimme el märkt Bra Miljöval avsätter vi pengar till planetförbättrande projekt. Vi erbjuder våra företagskunder möjligheten att söka bidrag ur vår energieffektiviseringsfond. Fonden hanteras av GodEl tillsammans med Bra Miljöval.

Jag har fått ett anvisat avtal, vad gör jag nu?

Lägg två minuter för att få koll på ditt avtal och dina uppgifter. Allt finns på Mitt GodEl. Först måste du bara skapa ett konto med hjälp av ditt kundnummer som du hittar på brevet du fått från oss, eller kontakta oss på kundservice@godel.se eller 0770-45 73 00. På Mitt GodEl kan du:

  • Kontrollera och uppdatera dina adress- och kontaktuppgifter.
  • Byta till digitalt betalsätt (hejdå pappersfaktura).
  • Välja vilken välgörenhetsorganisation du vill att vår vinst ska gå till.
  • Följa din elförbrukning, elkostnad och klimatpåverkan.
  • Se dina fakturor.
Logga in på Mitt GodEl.

Hur kan the elbolag vara så good?

  • https://godel.se/app/uploads/2021/04/usp-klimatpositiv.png

    In the name of klimataction.

    Vi mäter, minskar och binder våra utsläpp enligt ISO 14021 – en oberoende standard för klimatneutrala produkter.

  • https://godel.se/app/uploads/2017/03/usp1-1-400x240.png

    Kostar som ett helt vanligt elavtal.

    Med den enda skillnaden att alla har samma pris. Ny kund, gammal kund eller anvisad kund, företag eller människa.

  • https://godel.se/app/uploads/2021/04/usp-planetlagning.png

    Och vinsten går till att laga planeten.

    Vår vinst går till våra planetlagande partners – organisationer som slåss mot cancer, klimatkrisen och annat ont.

Vi är faktiskt that good.

Stora ambitioner är ju bra tänker du, men hur vet du att vi håller vad vi lovar? Du kan lyssna på våra kunder. Vi kan också stoltsera med att ha blivit utsedda till branschens mest hållbara varumärke – elva år i rad. Vi är helt enkelt inte your ordinary elbolag. Vi är The good force.

  • Hur vet jag om jag har ett anvisat elavtal?

    Du borde ha fått ett brev både från GodEl och Ellevio som informerar dig om det. Om du inte har några brev så kan du kolla på din faktura från GodEl där det står vad du har för elavtal.

  • Måste jag göra något?

    Egentligen inte, vi levererar el till dig så länge du vill. Däremot vore det bra om du kunde säkerställa att vi har rätt kontaktuppgifter inför faktureringen. Det gör du enklast genom att skapa ett konto och logga in på Mitt GodEl.

  • Men om jag har fler frågor?

    Då kan du kolla in vår FAQ som har svar på nästan allt. Om du inte hittar svaret som du söker är du välkommen att ringa eller maila oss på 0770-45 73 00 eller biz@godel.se.

    Alla frågor och svar.

Kontakt

Måndag – Torsdag 09.00-17.00
Fredag 09.00-16.00
Dag före helgdag 09.00-12.00